vrijdag, 12 januari 2007

EDUCATIEVE WEBSITE: LEREN PRESENTEREN

We hebben gemerkt dat spreekbeurten, boekbesprekingen en werkstukken niet motiverend werken voor de kinderen. Vaak is het maken van werkstukken niet meer dan het overschrijven van de infoboekjes. Spreekbeurten en boekbesprekingen zijn vervolgens weer zenuwslopend voor de kinderen, en ook hier is weinig intrinsieke motivatie aanwezig. Vaak blijft de computer bij deze opdrachten buiten gebruik of wordt deze alleen gebruikt om informatie op te zoeken. In deze moderne tijden vragen we ons daarom het volgende af:
Op welke wijze kan ICT toegepast worden bij boekbesprekingen, spreekbeurten en werkstukken zodat het echte meerwaarde heeft en niet alleen beperkt blijft tot het opzoeken van informatie?

leren_presenteren

http://www.08050.06ds.thinkquest.nl/main.html

17:47 Gepost door Stefaan Dhondt in EDULINKS | Tags: tweede graad, derde graad, basisschool, werkstukken maken

De commentaren zijn gesloten.